Nie diétovať, ale jesť vyvážene. Nie cvičiť, ale trénovať. Nie len prežívať, ale žiť.

Ako sa rozhýbať a byť aktívnym človekom plným energie

Woman

Ľudia boli odjakživa zvyknutý na chôdzu. Nie je to ani tak dávno čo bola chôdza jediným spôsobom ako sa niekam dostať, niečo urobiť, či len oznámiť. Aj preplnené parkoviská sú dôkazom toho, že vieme dostať to, čo chceme s minimálnym fyzickým úsilím. Samozrejme v mnohých ohľadoch je auto základom flexibility v pracovnej oblasti, no veľkou nevýhodou je, že aj tá trocha aktivity (ktorá nás možno delí od vysneného nízkeho percenta tuku) vymizla.


Ak máte sedavý spôsob života a k tomu len málo aktivity, (či vykonávate len krátke cvičenie) to situáciu nezachráni a zväčša nielen fyzické, ale i duševné zdravie upadá. Aj to, že sú dnes sociálne média na výslní, či nakupovanie cez e-shop populárnejšie než bežné, len hrá do karát celosvetovému nárastu obezity.

Niekedy sa pozerám okolo a hovorím si „Nebolo Slovensko kedysi štíhlejší národ? Tie dámy na plese nemali kedysi také kypré tvary“.  Možno si poviete, že preháňam a mám pracovnú deformáciu, ale čísla nepustia. SR sa približuje ku krajinám s vysokou mierou obezity rok, čo rok.

Ak chceme využívať tento „jednoduchší“ životný štýl bez negatív potrebujeme posilniť svoje telo a udržať sa v pohybe všade, kde sa to dá. Dám Vám zopár tipov ako sa krok po kroku rozhýbať.


Ak ste šofér skúste si dať záväzok, že auto budete používať naozaj len na dlhšie vzdialenosti. Samozrejme stratíte nejaký čas, ale nielen, že sa Váš mozog pri svižnej prechádzke okysličí a budete čulejší, ale pobyt osamote na čerstvom vzduchu je tiež formou psychohygieny. Vaša chvíľka, keď nemusíte odpovedať na zdvorilostné otázky známych v MHD, či sústrediť sa na šoférovanie. Vaše telo Vám za to poďakuje!


Predstavte si, že cestujete na výlet,  sedíte bez pohnutia 2-3 hodiny a ťahá Vás to prejsť sa, ponaťahovať, vyrovnať sa. Tak tento pocit si uchovajte pri sedavom zamestnaní a postavte sa na malú "prechádzku" vždy, keď je to možné. Chcete niečo povedať kolegovi vo firme? Choďte osobne. Dodržujte pitný režim a choďte si spraviť čaj. Tieto malé prechádzky stimulujú Váš krvný obeh a zapoja do práce Vaše svaly.  


Dajte prednosť klasickým schodom miesto pohyblivých, či výťahu. Že idete veľmi vysoko a treba šliapať? Schody sú výborné na stimuláciu sedacích svalov, ktoré pri sedení nepoužívate. Kto by nechcel mať pekné pevné pozadie? Ja takého nepoznám. :)

Strávite veľa času učením? Skúste pri čítaní vykonávať aspoň stretching, ktorý nielen ponaťahuje stuhnuté svaly, ale pomáha  aj uvoľneniu napätia spojeného s psychikou.


Nech sa rozhodnete pre akúkoľvek zo zmien, jej pravidelné vykonávanie Vám môže nielen pomôcť žiť aktívnejšie, ale aj predlžiť svoj život!

outdoor