Nie diétovať, ale jesť vyvážene. Nie cvičiť, ale trénovať. Nie len prežívať, ale žiť.

Paleo, Lowcarb, Vitariánstvo, RAW, Leangains, alebo jesť všetko, len menej?

Mne ako trénerke sa dostalo do rúk už viacero protokolov stravovania, ktoré si klientky zakúpili za nie malú sumu a predsa boli pre nich absolútne nevyužiteľné (dokonca mi samé povedali, že toto skúšať ani nebudú).

Iste ste už aj vy započuli o nejakej prevratnej metóde na chudnutie, či naberanie čistého svalstva. Každý smer má svoje pozitívna a samozrejme i negatíva, čo dáva veľký priestor na výmenu názorov odborníkov, lekárov, či „rýchlopečených“ fitness guru.

Pár slov o celulitíde

Goodbye party pre celulitídu

Hneď na úvod začneme zlou správou. Celulitída si nevyberá. Nemá žiadne diskriminačné tendencie – či ste mladá teenagerka, alebo zrelá žena po 40-tke, tak či tak sa môže objaviť. Je pravdou, že istú rolu zohrávajú aj genetické predispozície, no z veľkej časti môžete svoje celulitídne prejavy ovplyvniť. S väčšou pravdepodobnosťou sa Vaše stehná budú dať prirovnať k pomarančovej kôre, ak budete mať nedostatok pohybu, nezdravý jedálniček (najmä striedanie období hladovania a následné prejedanie sa – časté obmedzujúce diéty), alebo, ak nosíte príliš tesné oblečenie a silno sťahujúcu spodnú bielizeň.

Ako vzniká?

Zápal – najväčší nepriateľ športovca

V tomto článku, sa budeme venovať najmä zápalom kĺbov, ktoré mnohým športovcom znerpríjemňujú život a fungovanie. Hovoríme najmä o rekreakčných športovcoch, ktorí však svoje hobby berú vážne a pohyb doslova k životu potrebujú. Z času na čas sa ale môže dostaviť bolesť – či už sú to kríže, alebo koleno, či bedrový kĺb - beh na dlhé trate, alebo ťažký silový tréning v posilke, rozhodne k dobru veci neprispeje.

Človek ako vytrvalec a beh cez špičky verzus päty

Možno si hovoríš, že sa o tom zbytočne veľa diskutuje, možno máš na to naopak vyhranený názor. Je technicky správne dopadať pri behu na špičky, alebo na päty?

Výksumy ukazujú, že až 80% bežcov v klasickej obuvi, dopadá na päty.

Väčšina klasických bežeckých topánok, má odpruženú pätu, ktorá tlmí náraz a prenáša dopadové sily na väčšiu plochu. Sklon obuvi je ďalším plus, ktoré nahráva došľapu na pätu. Keďže medzipodošva topánky je pod pätou hrubšia, ako pod špičkou, dopad na pätu je takto prirodzenejší.