Nie diétovať, ale jesť vyvážene. Nie cvičiť, ale trénovať. Nie len prežívať, ale žiť.

Môj príbeh :)

 

...Jedno na začiatok si musíme vyjasniť - veľa ľudí si myslí, že som bola vždy štíhla, alebo ešte, pre mňa vtipnejšie, že mám rýchly metabolizmus.

NIE JE TO PRAVDA...

 

Začnem, teda po poriadku, možno sa v tom nájdete aj Vy. :) Ako 7 ročnej mi doktorka nariadila cvičenie, aby som spevnila svalstvo, kdeže som rýchlo rástla. Naučili ma cviky, s vlastnou váhou, v extrémne pomalom tempe (joga a pod.) - bolo to pre mňa extrémne nezáživné, nudné a zdanlivo neefektívne, že som sa radšej išla učiť!, alebo upratovať izbu, len aby som sa tejto polhodinke denne vyhla. Kiež by som vedela vtedy to, čo dnes. :)

Akoby to bolo včera, mala som 13 rokov a do školy prišla poradkyňa zdravého životného štýlu. Pýtala sa v triede, kto z nás cvičí aspoň 3x do týždňa - prihlásila sa polovica. Potom nastala otázka, kto cvičí každý deň? - jediná som mala zdvihnutú ruku ja. Tie pohľady smerujúce na mňa akoby vraveli: "Ty? Veď na to vôbec nevyzeráš, určite klameš. "Ani sa dnes nečudujem, veď kolektívne športy som neznášala, takže som právom pôsobila ako najväčší lenivec triedy. Váhu som mala, ako dieťa primeranú, apetít však veľký. = okrem permanentnej únavy, všetko v poriadku. :)

S príchodom na strednú školu, sme si so spolužiačkou vytvorili jednu veľmi nebezpečnú záľubu. Jedenie. Boli to krásne časy a kým sme chodili na tanečnú, aerobic, či taeboo (Pozn. Taeboo je cvičenie v intenzívnom aeróbnom štýle s prvkami bojového umenia) bolo všetko fajn.

Prvá vlna priberania nastala u mňa v maturitnom ročníku, kedy som dopĺňala energiu pri učení "zdravými" ovocnými džúsmi, sušeným ovocím, čokoládou.. Pribrala som na 68 kg. Cítila som, že musím sťahovať brucho, nohavice mi idú puknúť  a pri sedení mi v nich necirkulovala krv :D

 

trenerka

Napriek (na tú dobu) tvrdému režimu a vynechaniu sladkostí, som nechudla. Teda nie na váhe. Bola som pevná, no veľká. Dnes viem, že to boli jemné svaly, dôkladne ukryté pod tukom.

V roku 2008 som prvý krát vyskúšala fitness centrum. Všetko ma fascinovalo, začínajúc klimatizáciou a jej výhodami v horúčave, až po stroje na každú telesnú partiu. Ten pocit súperenia samej zo sebou - len JA a moje STARÉ JA - to bola moja droga. ...Nevadí, že ako začiatočník som si spokojne cvičila cvik určený na brucho s precvičením výhradne len zadných stehien (pozn. Cvik mohamedán v stoji). :D

Vtedy som bola možno na smiech, no základ je, že som sa nevzdala - študovala, veľa sa pýtala a zamilovala si fitness. V priebehu roku 2009 sa mi úplne zmenila postava no váha stála. Cítila som sa výborne a aj vyzerala vyšportovanejšie. Chcela som však viac. Tuniaky, cottage cheese, celozrnné pečivo, jogurty, ovocie - jesť zdravo nestačilo.

trenerka kosice

Veľa som študovala. Veľa vyskúšala. Od mnohých sa priučila (a boli to dobré, ale i zlé rady). Veľa toho navarila..

Schudla som teda v priebehu druhého roku cvičenia na 57 kíl. To je za 2 roky 11kg a to bez dlhého kardia, výhradne posilňovaním s vyššími váhami.

 

cvicim

 

Neustále sa snažím dosiahnuť vyššie percento svalov a nižšie tuku i keď môj metabolizmus nikdy nebol rýchly, snažím sa dopriať si to, čo mi chutí a zároveň je nutrične vyvážené. Aj preto, vznikol v r. 2014 projekt Fitacademy.

Zdravé jedlá na mojich blogoch netvorím, len tak z nudy, či pre prestíž, vymýšľam ich práve preto, že CHCEM jesť veľa a chutne a zároveň nepriberať do tuku a verím, že to chce nejeden z nás :)


Niektoré z mojich receptov nájdete na Fitacademy.sk, môj trénersky profil nájdete aj na Športujeme.sk, množstvo mojich receptov nájdete v knihe Fit apetít.

kniha